Felvételi tájékoztató a 2026/2027. tanévre
Küldetésünk
Gimnáziumunk a keresztény értékrendre alapozó, a korszerű pedagógiára építő intézmény. Az organikus pedagógia emberközpontú és a magas érzelmi intelligenciára fókuszáló szemlélete mentén építjük fel nevelői munkánkat. Hisszük, hogy a mai magyar társadalomnak olyan nagytudású és érzelmileg érett felnőttekre van szüksége, akikre bizalommal lehet építeni a jövőt. Ehhez meg kell találnunk az egyes személyekben rejlő értékeket, tehetségeket és ezeket segítenünk kell kibontakozni.
Oktatói-nevelői célkitűzéseink
Célunk, hogy intézményünk szellemiségét a keresztény lelkiség és értékrend hassa át. Ehhez olyan légkört és közösséget szeretnénk biztosítani, mely erősíti a személyes értékrendet és a belső motivációt. Hisszük, hogy mindannyiunknak küldetésünk van ebben a világban. Programjainkkal ezt az elhívást szeretnénk kibontakoztatni, megerősíteni.
Fontos számunkra a személyes odafigyelés és a közösség. Ennek segítésére olyan programokat építünk be intézményünk életébe, melyek a bizalompedagógiát támogatják. Hisszük, hogy Isten szabadságot adott minden embernek azzal a bizalommal, mely nem zárja ki a tévedés lehetőségét sem. Ezen a szemüvegen keresztül tekintünk a ránk bízottakra.
Célunk, hogy az élménypedagógia eszközeivel olyan kreatív, kommunikatív fiatalokat tudjunk felnevelni, akik a kritikus gondolkodás segítségével utat találnak a mai világban.
A nyelvoktatás területén célkitűzésünk, hogy készségszintű tudás alakuljon ki bennük, valamint közép- és felsőfokú nyelvvizsgát szerezzenek. A beszédcentrikus és magas szintű idegennyelv oktatás támogatására diákjaink számára elérhetők lesznek tanulmányi versenyek, külföldi testvériskolai kapcsolatok, pályázatok.
Célunk a magyar hagyományok és kultúra ápolása, a keresztény értékrend építése.
Képzéseink
A nyelvi előkészítő képzés
A 2026/2027-es tanévben nyelvi előkészítő osztályba várjuk a diákokat. A felvehető tanulók létszáma 26 fő.
A 2026/2027-es tanévben induló osztály tanulmányi területeinek kódjai:
0001
|
Nyelvi előkészítő képzés / 1. idegen nyelv: angol, 2. idegen nyelv: spanyol
|
9. Nyek
|
0002
|
Nyelvi előkészítő képzés / 1. idegen nyelv: angol, 2. idegen nyelv: olasz
|
Mindkét tanulmányi kóddal a nyelvi előkészítő osztályba jelentkezik a tanuló, a meghirdetett különböző kódokkal.
A nyelvi előkészítő képzés lehetőséget ad az első idegen nyelv magas szintű elsajátítására, a közép vagy felsőfokú nyelvvizsga megszerzésére; valamint egy alapos második idegen nyelv tanulására, mely lehetővé teszi a középfokú nyelvvizsga teljesítését.
A nyelvi előkészítő képzést követően a hagyományos négy osztályos gimnáziumnak megfelelően tanulnak a diákok, felkészülve a közép- és emelt szintű érettségikre.
Felvételi követelmények
A felvételi eljárás értékelési szempontjai és pontszámítása
Az elérhető legmagasabb pontszám 200 (80+120) pont, mely két részből tevődik össze:
- a „hozott” pontokból,
- a központi írásbeli pontokból.
NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ KÉPZÉS
|
„Hozott pontok” (max. 80 pont)
|
A 7. év végi és 8. félévi magyar nyelv, irodalom, matematika, történelem, angol nyelv kétszeres szorzóval és két választott természettudományos tárgy (biológia, fizika, földrajz, kémia) eredményeit összegezzük.
|
Központi írásbeli pontok (max. 120 pont)
|
Egységes követelmények szerint szervezett központi írásbeli vizsga magyar nyelvből és matematikából, 1,2-szeres szorzóval, amellyel tárgyanként 60-60 pontot szerezhetnek.
|
Összesen
|
Maximum 200 pont
|
A fenti pontszámítás során, azonos pontszámok esetén az írásbeli felvételi eredményét részesítjük előnyben.
A saját intézményből felvételiző tanulók pontszámítása is ez alapján történik.
A központi írásbeli vizsga
A tanulót a központi írásbeli vizsgára az erre szolgáló űrlap – „JELENTKEZÉSI LAP KÖZPONTI ÍRÁSBELI VIZSGÁRA” – kitöltésével, és a kiválasztott vizsgaszervező intézménybe történő továbbításával kell jelentkeztetni. Az űrlap kitölthető elektronikusan Ügyfélkapu+/DÁP azonosítást követően az erre szolgáló program használatával, vagy hagyományosan papír alapon. Amennyiben az elektronikus kitöltést választják, a jelentkezési lap továbbítása is közvetlenül, elektronikusan történik a vizsgaszervező intézmény részére.
Ez a jelentkezési lap csak az írásbeli vizsgára vonatkozik, nem tévesztendő össze a felvételi eljárásban használatos jelentkezési lappal, amelyet a középfokú iskolákba való jelentkezésre kell majd használni. A jelen eljárásban szereplő „TANULÓI JELENTKEZÉSI LAP”-ot abba a vizsgát meghirdető középiskolába kell a tanulónak benyújtania, ahol a központi írásbeli vizsgát meg kívánja írni.
A felvételiző bármely, írásbeli felvételit szervező középfokú iskolában megírhatja a felvételit, a jelentkezés során kell megadni, hol kívánja teljesíteni a vizsgát. A központi írásbeli felvételi vizsgát a Krisztus Király Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium is megszervezi. A felvételi vizsgán részt vevő diákoknak mind a magyar nyelvi, mind a matematika írásbeli vizsgákon 45 perc alatt tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. Az így kapott magyar nyelvi és matematikai eredményeket összegezzük.
A dolgozat megírásakor a rajzokat ceruzával, minden egyéb írásbeli munkát kéken fogó golyóstollal kell elkészíteni.
Magyar nyelv: A magyar nyelvi feladatlapok kitöltéséhez segédeszköz nem használható.
Matematika: A matematika feladatlapok kitöltéséhez rajzeszközökön (vonalzó, körző, szögmérő) kívül más segédeszköz (pl. zsebszámológép) nem használható.
A felvételizők ne felejtsék el magukkal hozni személyi- vagy diákigazolványukat!
A felvételi eljárás világnézeti szempontjai
Intézményünk a keresztény értékrend mellett elkötelezett, ezért a felvételi eljárás részét képezi egy vallási és világnézeti hovatartozásra vonatkozó beszélgetés.
Erre az alkalomra az alábbiakat kérjük hozni:
- személyi igazolvány/diákigazolvány,
- plébánosi/lelkészi/hitoktatói ajánlás és/vagy motivációs levél,
- bármilyen oklevél vagy egyéb munka, hobbitevékenység terméke, amire büszke, amit szívesen megmutatna.
A beszélgetés menete:
- tanuló bemutatkozása,
- adott szöveghez kapcsolódó irányított beszélgetés, mely a keresztény ünnepeinkhez kapcsolódik.
Az ideiglenes felvételi rangsort a beszélgetés értékelése módosíthatja, melynek eredménye lehet:
- kiválóan megfelelt,
- jól megfelelt,
- megfelelt,
- nem felelt meg.
A felvételi eljárás során az azonos összpontszámot elérő tanulók között a sorrendet a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 40.§ alapján határozzuk meg.
A FELVÉTELRŐL VAGY AZ ELUTASÍTÁSRÓL SZÓLÓ ÉRTESÍTÉST A NYOLCADIKOSOK intézményünkben vehetik át. A FELVÉTELI EREDMÉNYEKRŐL ISKOLÁNK HONLAPJÁN IS LEHET MAJD TÁJÉKOZÓDNI.
A sajátos nevelési igényű, valamint a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő jelentkezőre vonatkozó speciális szabályok
Az SNI-s (azaz sajátos nevelési igényű) és BTMN-es (beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő) tanuló az írásbeli felvételi vizsgára történő jelentkezésekor a vizsgaszervezést érintő speciális körülményekre, illetve eszközökre vonatkozó kérelmet nyújthat be. Az központi írásbeli vizsga során a szakértői véleményben foglaltak alapján az alábbi kedvezményekre lehet jogosult: időhosszabbítás, az iskolai tanulmányai során általa használt, megszokott segédeszköz használata, helyesírás értékelése alóli mentesítés.
A központi írásbeli vizsgára vonatkozó speciális elbírálást minden esetben írásos szülői kérelemben kell igényelni. A kérelmet és a szakértői véleményt a központi írásbeli vizsgára történő jelentkezéskor a jelentkezési lappal együtt kell benyújtani az iskolához. Az igazgató a szakértői vélemény alapján hoz döntést arról, hogy milyen kedvezményeket biztosít az írásbeli vizsga során. Az igazgató döntését határozatba foglalja, amelyet a központi írásbeli vizsga előtt eljuttat a tanulóhoz és a szülőhöz. Ez a döntés kizárólag a központi írásbeli vizsga letételének körülményeire vonatkozhat.
Szülői és tanulói kérelmeket csak írásban fogadunk el.
Szeretettel várjuk a jelentkezésüket!
Iskolavezetés