Egyházi iskolaként nevelésünk alapja és középpontja maga Krisztus. Az iskola nevének választása is ezt tükrözi. Valljuk, hogy Krisztus országa köztünk a szeretet országa, ezt építjük életünkkel, tetteinkkel, ahogy azt Jézus Krisztus megmutatta, tanította. Mottónk: „Egy a ti tanítótok, Krisztus.” (Mt. 23,10.) Hisszük, hogy annak az életszemléletnek van jövője, amely: A keresztény hagyományokban gyökerező, a klasszikus emberi értékekre épülő, mégis modern, életközeli normákat szeretnénk tanítványaink elé állítani. Nevelő-oktató munkánkban arra törekszünk, hogy keresztény életvitellel, a művészetek bevonásával, az iskola és a család szoros összefogásával talpraesett, megfelelő önismerettel rendelkező, értékeiket ismerő és azokat érvényesíteni tudó fiatalokat neveljünk. Szeretnénk, hogy az általunk megfogalmazott nevelési elvek lámpásként kísérjék minden ténykedésünket, bízva abban, hogy az út végére belső értékekké válnak növendékeinkben, és iránytűként állnak mellettük akkor is, amikor nehéz döntéseket kell hozniuk A képzés folyamán arra törekszünk, hogy biztosítsuk tanulóink optimális személyiségfejlődését. Feladatunknak tartjuk, hogy a jártasságokat, alapkészségeket, képességeket, kompetenciákat erősítsük. Minden diákunkban tiszteljük egyediségét, támogatjuk tehetségének kibontakozását, megerősítését, ezzel segítve jó irányú pályaválasztását Célunk, hogy megmutassuk, hogyan tudják tehetségüket a közösség javára fordítani. Szeretnénk tudásukat, ismereteiket folyamatosan gyarapítani, azt felhasználható, alkalmazható erőforrássá tenni. Nevelői munkánkat a bizalompedagógia elveire alapozzuk, módszertanunkban a projektszemlélet és a drámapedagógia elemeit is alkalmazni fogjuk. Az oktatás mellett kiemelt célunk az akaratát értékteremtő módon használni tudó, erényekben gazdagodó, a családi életet tisztelő fiatalok nevelése. Fontosnak tartjuk az énerő formálását, és azt, hogy van lehetőség a tévedésre és a jóvátételre, valamint a bocsánatkérésre és a megbocsátással járó teljes feledésre. Célunk a döntésképességre, ítélőképességre nevelés a belső lelki fejlődésre, mozgásokra építve, az észlelés vezetésével. Képesek legyenek gyermekeink elhatározásaik következményét felmérni, viselni, és így megalapozzuk, hogy majd felnőttként önálló, megküzdött, morálisan érett döntéseket tudjanak hozni. A diákok aktív szerepvállalására építve tervezzük az iskolai közösségi élet szervezését, a közösségben rejlő erő megmutatását, átélését, a szociális érzékenységük fejlesztését. Nevelési-oktatási tervünk sikerének záloga, hogy gondot fordítsunk diákjaink és dolgozóink lelki egészségének megőrzésére egyaránt. Olyan megerősítő, támogató környezet kialakításán dolgozunk, melyben napról napra tudásunk és képességeink legjavát tudjuk az iskolai közösség szolgálatába állítani. Jókedvű iskolát szeretnénk építeni, ahol az ismeretek és élmények hálójának kialakítását, a funkcióba helyezett tudás megszerzését segíti az összefüggések feltárása, az érzelmeket nyújtó, emberközpontú nevelés, a sok mozgás és a folyamatos fejlesztő játéktanítás. Tanáraink nemcsak stabil keresztény értékrendjükkel és szaktárgyi tudásukkal mutatnak irányt a tanulóknak, hanem a folyamatos fejlődésben és megújulásra való készségben is példaként szolgálnak. Céljaink elérésének aktív részesei a szülők, akik a gyermekek elsődleges nevelői. Nevelési, tanítási tervünk akkor lehet sikeres, és szolgálja a felnövekvő generáció érdekeit, ha ebben a nevelőtestület és a szülők szorosan együttműködnek. Hangsúlyos feladatunk a közösségépítés, családjaink és egyházközségeink támogatása, a közöttük lévő kapcsolat erősítése. Szeretnénk a városban kovászként működni, az evangélium örömhírét hirdetni.Küldetésünk